jumanji.reismee.nl

Week 1 Cultuurweek Sing Buri, weekend Bangkok

Wellicht ben ik vergeten om mijn blog bij te houden, maar dat is een bijzaak.

Yoyo,

Okee dus maandag was weer de eerste dag dat we er relatief vroeg uit moesten (8.30), op dat moment kon ik het even niet aan en miste ik dus het ontbijt. Maar desalniettemin, daarna kregen we alle informatie, werd alles gecheckt etc. Uiteindelijk moesten we de stad in lopen. Lopen? Ja lopen. Leuk. Een halfuur en 3 liter zweet verder waren we aangekomen, om vervolgens daar opgepikt te worden met de bus van de accomodatie!!! Toen gingen we naar een tempel, was best cool. Wat geleerd over het Boeddhisme, en natuurlijk over de mensen met wie je bent. In de middag gingen we ergens super cool lunchen, aan het water, was best mooi. Daarna gingen we terug naar huis voor Thaise les, ik snapte er geen bal van en nu nog steeds niet. Daarna kregen we een traditioneel Thaise dans, prachtig. Soort van. Uiteindelijk moesten we mee dansen, nouja 1 pasje verder en je was klaar. Ik ben de dancing queen, dat weet iedereen. Na wat gebabbel en gekaart gingen we slapen.

Dinsdag, weer ontbijten en al die dingen. We reden naar Ayutthaya om even een geschiedenisles te volgen. Jippie. Daar hebben we geleerd over een oorlog en een soort van paleis wat door de oorlog was verwoest, daarna gingen we lunchen en hadden we vrije tijd bij een marktje. Op dat marktje was een goddelijk iets aanwezig, een soort van groene crêpe met suikerspin erin. Zoek de definitie van perfectie op en je ziet een foto van dat eten. Dat was tevens de dag waarop ik zeer veel Frans sprak om de Fransen belachelijk te maken, ze hebben me veel geleerd. Ik ben er dankbaar voor. Veel scheldwoorden eigenlijk, best grappig. Maargoed, we gingen daarna naar het paleis wat verwoest was, paar ruïnes, meer was het niet. Ohja en een hoofd van Boeddha in een boom, zag er leuk uit. Helaas regende het best wel, dus ik was een beetje chagrijnig. Toen we dachten dat het klaar was gingen we nog ergens heen, 20e Boeddhabeeld in 24 uur. Leuk. We mochten proberen een droom te laten waarkomen door een munt in een emmer van 15 meter hoog te laten vallen. Ik faalde. Daarna gingen we naar huis en weer het gezellige avondje gekaart en gebabbeld.

Woensdag, we mochten vriendschaparbandjes maken!!! Mijn droom kwam uit. Mijn bandje is het mooiste van allemaal, je kan zeggen wat je wil, maar ik ben een kunstenaar. Voor lunch mochten we zelf koken. Ging fout. We hebben een meisjes hand verbrand, althans Ben deed dat, ik keek toe en deed niks ( sorry). In de middag hadden we vrije tijd en gingen we zwemmen, kon ik eindelijk mijn, 2 maanden sportschool laten zien!!!! Even opdrukken om opgepomt te lijken ( dankje voor de tip Ted ;)) en we konden gaan. Daarna weer eten en gekaart en gebabbeld yes.

Donderdag, we hoorden naar een school te gaan, maar inplaats daarvan gingen we naar de rijstvelden ( welcome to the ricefields mothafokkaaaaaaa). Er was zeer veel rijst,maar dan ook echt heel veel. We zagen ook koeien, ze zagen er raar uit. Dun en grote oren, wel grappig lol. Uiteindelijk gingen we naar een monument, geen idee meer wat voor monument maar het was super warm en ik wilde drinken dus kocht ik dat inplaats van naar het monument te gaan ( sorry). Toen gingen we naar een winkelcentrum en heb ik eten en drinken ingeslagen als een malle, 15 flessen fanta voor 5 euro. Doe eens gek. Ook hadden we zeer veel Thais snoep gekocht en al die rare dingen, sommige dingen smaakten naar God mag weten wat. Eenmaal thuisgekomen weer hetzelfde verhaal.

Vrijdag, weer een Boeddhabeeld, doe eens gek! Eenmaal binnen mocht je een soort van bidden en een vraag stellen aan Boeddha, daarvoor moest je een olifantenstandbeeldje 2x proberen op te tillen, de 1e keer mag het lukken ( mannen met hun pink, vrouwen met hun ringvinger) dan moet je nog een keer bidden, lukt het niet? Komt je wens uit, lukt het wel komt je wens niet uit. Sorry mam, maar ik slaag volgend jaar helaas niet voor mijn examens, maar bekijk het positief. De sportschool heeft geholpen. Daarna gingen we naar een soort van groot kunst Boeddhistisch iets, was zeer apart, alles over hel enzo. Zeer spannend, maar veel bloed. Daar zagen we ook een zeer groot Boeddhabeeld onder constructie, hij was wel weer lekker schoon. In zo'n kamer daar lag ook een dode monk, lekker. Hij zag er wel goed uit voor zijn leeftijd?

Maar yes, het is vrijdag en dat betekent? Bangkok. Hoppakee, na 3 uur in de auto te hebben gezeten waar ik mijn benen niet kwijt kon, waren we gearriveerd. Het was hectisch en toen verloor ook iemand zijn portemonnee, leuk. Halfuur op hem gewacht en daarna 8km lopen naar het hotel, eenmaal aangekomen even wat gepraat en gedronken en daarna liefleuk geslapen, denk ik uit te slapen word ik om 8 uur wakker gemaakt. Echt ga weg.

Zaterdag, oh dit was leuk. Nouja voor sommigen meer dan anderen. We gingen Bangkok zelf in, was zeer leuk. Veel geld gespendeerd in de grootste shoppingcentre van Bangkok. Alles aan eten, best triest. Ook 25 euro in een arcaderoom. Dat was echt te leuk. Ik kan niet goed motorrijden, maar wel basketballen en dingen neerschieten. Het is maar een kwaliteit die je moet hebben he. Maargoed, de avond naderde, mensen hadden drank op. We waren in ons hotel, oh dat was grappig. Het spel doen durf of de waarheid. Och och wat ging het fout, we daagden 2 mensen uit 2 minuten in een gesloten kamer te zitten, de volgende ochtend kwamen ze eruit, we hebben een condoom onder de door gegleden. Toen waren er nog 4. Axel en ik gingen naar de 7eleven, want we hadden niet veel gegeten. Toen kwamen we terug, waren de andere 2 ook verdwenen, leuk. Daar ook een condoom onder de deur gegleden. 1 koppel liep ik perongeluk naar binnen, ze waren niet blij. Shit.

Zondag, het was een heerlijke dag. Gevoelig sfeertje, geweldig. Mensen waren natuurlijk een halte te vroeg uit de trein gestapt en we moesten 3km lopen naar een busstation terug naar onze hometown. Geweldig. Eenmaal aangekomen was de sfeer weer cool en heb ik 200 baht gekregen om mijn mond te houden voor de rest van de avond. Prima deal al zeg ik het zelf.

Dit was het weer, leuk jullie gesproken te hebben.

Ooit zal ik mijn foto's van mijn camera hier op zetten, sorry voor het ongemak.

Ps. Geen idee meer wanneer, maar op een dag gingen we naar een school. Die kinderen waren zo lief en leuk en schattig. Ik wil er 1 meenemen, hij bleef de hele tijd bij me. Hij had groene crocs, wat een mode. Desalniettemin was het een cool kindje, hij hield de hele tijd mijn hand vast en klom op mijn rug en dan moesten we racen tegen andere kinderen, was super leuk

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active